5 potravin, kterým byste se měli raději vyhnout!

ds-post-hero

Jídlo co jíme z nás dělá to co jsme. V dnešní době je velký problém sestavit jídelníček tak, aby se skládal výhradně z přírodních a tělu prospěšným potravinám. V dnešním článku se Vám pokusíme představit ty nejnebezpečnější kalorické predátory, kteří se na první pohled zdají neškodní. 

Když vstoupíme do obchodu, čeká na nás s plnou náručí široký sortiment všemožných lahůdek. Tyhle zdánlivě nevinná lákadla mohou mít zásadně negativní vliv na naší postavu, nebo v horším případě na naše zdraví. Pojďme se tedy společně podívat na ty nejhorší z nejhorších.

 

1. Slazené minerálky a limonády

Z mého pohledu jsou nejhorší potravinou zaručeně ochucené minerálky a všemožné limonády. Lidé často o těchto potravinách přemýšlí čistě jako o něčem, co je k pití a z čeho přece nemůžu ztloustnout. Ve chvíli, kdy si láhev otočíme a pozorně se podíváme na štítek s počtem kalorii, budeme zděšeni. Nejen že jedna láhev obsahuje více sacharidů (konkrétně rychlých cukrů) než naše odpolední svačina, ale hlavně to velké množství umělých sladidel. Tyto sladidla zvyšují chuť k jídlu, což například v redukční dietě zrovna nepotřebujeme. Minerálky a limonády jsou určitě potraviny, kterým byste se měli vyhnout!

2. Popcorn

Říkáte si, že na kukuřici nemůže být nic špatného? Máte pravdu. Bohužel popcorn neobsahuje jen samotnou kukuřici. Najdeme v něm přidaná barviva, oleje, sůl a cukr. Kukuřice samotná obsahuje velké množství komplexních sacharidů a vlákniny. Tyto makroživiny jsou pro naše tělo důležité, ale je třeba se zamyslet nad tím, kolik toho popcornu vlastně spořádám během dvouhodinového filmu.

3. Zmrzlina a další cukrovinky

Tuhle skupinu potravin asi není třeba nějak podrobně rozebírat a obhajovat, proč jsou vlastně špatné. Každý z nás ví, že tyhle věci nám ke snížení tělesného tuku úplně nepomůžou. Jedná se o takzvané prázdné kalorie. Tyhle potraviny zkrátka nejsou plnohodnotné. Snažte se jejich konzumaci co nejvíce omezit.

4. Nadměrné množství ovoce

Ovoce určitě není potraviny, které byste se měli vyhýbat. Nicméně je  třeba zmínit, že nadměrná konzumace ovoce může být pro naše tělo velmi kontraproduktivní. Ovoce samozřejmě obsahuje spoustu vitamínů, které naše tělo potřebuje. Když se podíváme na kalorické tabulky ovoce tak zjistíme, že se jedná o rychlé cukry. Rychlé cukry jsou pro naše tělo skvělým zdrojem energie, ale myslete na to, že nic se nemá přehánět. Co je tedy závěrem? Určitě nepřestávejte jíst ovoce, jen myslete na to, že méně je někdy více.

5. Alkoholické nápoje

Alkohol je kapitola sama o sobě a určitě o tomhle tématu čekejte v blízké době celý článek. Všichni víme, že nadměrná konzumace alkoholu je pro naše tělo škodlivá. Ptáte se z jakého důvodu? V první řadě jsou alkoholické nápoje ohromné kalorické bomby. Dívali jste se někdy na kalorickou tabulku Vašeho oblíbeného alkoholu? Pokud ne, tak to příště zkuste. V druhé řadě je pro nás alkohol velkou brzdou při budování svalové hmoty. Alkohol je jed, který tělo prioritně odstraněnu, díky čemuž jde svalová regenerace a růst stranou.

Doufáme, že Vám tenhle článek pomohl a budeme rádi, když ho doporučíte svým kamarádům na sociálních sítích.

Martin Kašiar

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *