6 jednoduchých rad pro lepší život

ds-post-hero

1. Choďte spát před půlnocí

Jak se říká: „Každá hodina spánku před půlnocí stojí za dvě hodiny spánku po půlnoci. “. Samozřejmě to není tak jednoduché, ale je na tom přeci trošku pravdy. Každé tělo má individuální potřeby a někomu často více vyhovuje chodit spát v pozdějších hodinách. Pro drtivou většinu lidí je nejprospěšnější ulehnout mezi 22-23 hodinou. Spánek je jedna z nejdůležitějších  fyziologických potřeb pro náš život. Stejně tak jako bez vody, tak i ani spánku nedokážeme fungovat, proto bychom kvalitní spánek neměli podceňovat. 

2. Omezte alkohol

Jak jsme si už řekli v předešlém článku Alkohol vs. Fitness, tak alkohol není pro tělo vůbec prospěšný a je vnímán zjednodušeně jako jed. Pokud si občas dáte skleničku vína, nebo půl litru piva, nejspíš se nic nestane a určitě není nutné celý rok abstinovat. Pokud ale pijete každý den, pak je na zváženou, jestli si opravdu neškodíte. To samé platí, pokud se každý víkend doslova opijete na párty. Není to nic, za co by Vám Vaše tělo později poděkovalo. Stručně a jasně, sklenička jednou za čas je v pořádku, ale aktivní konzumace alkoholu přinese rozhodně více negativ než pozitiv.

3. Vykašlete se na šílené diety

Reaguji na trend dnešní doby, kterým jsou keto diety, panický strach z pečiva, pročišťovací kůry atd. Je to hezký marketing založený na tom, že budete nabízet lidem dietu na bázi uzenin, klobás apod., Je to ale vůbec zdravé? Je pečivo opravdu tak škodlivé? Naše tělo nereaguje na pročištění „pročištění“, tak jako kdybychom pročistili trubky v nějakém stroji. Tudíž nějaká okurková kůra nám asi uškodí, ale výrazné benefity také nemá. U pečiva je potíž, že každé má stejnou kvalitu. Před pár lety bylo pečivo opravdu kvalitní, ale v dnešní době se již bohužel nedělá tak kvalitně, jak by mělo. Takže ano, bílý rohlík nebo toastový chleba není to nikterak zdravý. Na trhu je naštěstí spousta žitných a celozrnných (nemluvím o zrny posypaných pečivech) produktů, kterých se opravdu nemusíme bát.

Strava by měla být pestrá, takže není dobré úplně vyřadit jednu celou složku.  Z toho důvodu nedoporučuji brát energii pouze z tuků a úplně vyřadit sacharidy, nebo naopak. Pestrý jídelníček je základ a všem svým klientům doporučuji vyhnout se těmto extrémním dietám. 

4. Konzumujte pravidelně ovoce a zeleninu

Ve zdravém jídelníčku nesmí chybět ovoce ani zelenina. Jedná se o skvělý zdroj vitamínů a minerálů, vlákniny, zdravých sacharidů a především krásně zasytí. Mimo jiné obsahují velmi málo kalorií, takže můžete mlsat bez výčitek. Každý od malička ví, jak je zelenina a ovoce důležitá, tak to nezapomínejme.

5. Vyřaďte slezené nápoje a pijte čistou vodu

Slezené nápoje jsou nenápadní zabijáci hubnutí. Obsahují neskutečné množství rafinovaného cukru, který hravě dosahuje energetické hodnoty, kterou byste měli mít klidně na celý den. Možná Vás to překvapí, ale i zdravě vypadající ovocné džusy jsou bohužel doslazovány cukry a obsahují ho někdy i více než limonády. Vždy se dívejte, co kupujete. Čas od času nevadí trošku zhřešit, ale pokud nepijete nic jiného, pak je čas na to s tím něco dělat. Doporučuji Vám obyčejnou vodu. Neobsahuje žádné kalorie, potlačuje chuť k jídlu, zlepšuje pleť a má mnoho dalších benefitů. 

6. Sportujte

Je úplně jedno, jaký sport děláte. Možná je to fitko, kolo, nebo třeba běh. Zásadní je se prostě hýbat. Pohyb nám zlepšuje psychický stav,  pročišťuje mysl, zvyšuje energetický výdej a tím nám pomáhá redukovat tuk a zlepšuje kardiovaskulární systém, pro který je pohyb opravdu klíčový.  Zároveň zrychluje metabolismus, posiluje kosti a svaly. Pohyb a strava je alfa omega zdravého těla, proto si pro něj najděte každý den pár minut. Každý pohyb se počítá a Vaše tělo Vám za něj poděkuje.

  • Jan Horák 
  •   7 min. čtení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.