Alkohol vs. fitness

ds-post-hero

Pro mnoho z nás alkohol ke společenskému životu alkohol trochu patří. Nemyslím opíjení se každý víkend v hospodě, ale řekněme, že na takové svatbě nebo oslavě narozenin se těžko říká oslavencům ne. V tuhle chvíli se nám nabízí hned několik otázek. Vadí konzumace alkoholu v rozumné míře? Pokud se o víkendu opiju, měl ten týden cvičení vůbec smysl? Pokud na tyhle dvě otázky neznáte odpověď, je tenhle článek přímo pro Vás.

 

škodí nám alkohol?

Vždy když si už myslím, že je toto téma dost vysvětlené, přijde někdo s dotazem, jestli to každodenní pivko k obědu co si dává nevadí. Samozřejmě že vadí. Jedno pivo samo o sobě není žádná katastrofa, ale denní konzumace opravdu nemá s fitness a kvalitním budováním svalů nic společné. Nemá smysl popírat, že i s alkoholem se dá udělat nějaká omezené forma, ale rozhodně ne taková, jako bez něj. Alkohol je pro tělo jed. Když ho máte v těle, Váš organismus se ho snaží co nejdříve odbourat. V tu chvíli se ale bohužel přestává soustředit na regeneraci a růst svalů. Ideální je alkohol co nejvíce omezit a když už, tak zůstat u dvou piv a neopíjet se do němoty.

Dalším problémem alkoholu je jeho kalorická hodnota. Například takové pivo má 180 Kcal, Cuba Libre 280 Kcal, nebo  Mojito 230 Kcal. A to se bavíme o jenom jednom drinku. Určitě znáte lidi, kteří zvládnou za jeden večer několik takových drinků. Takový člověk vlastně přijme celý svůj denní kalorický příjem jen z alkoholu.

Druhý den po alkoholu jste často nepoužitelní, svaly se přes noc vůbec nezregenerovaly a následuje kocovina. Při tomhle stavu máte dvě možnosti, buď proležíte zbytek dne doma u televize, nebo se rozhodnete jít udělat něco pro svoje tělo. Má vůbec smysl jít, když je Vám zle a motá se Vám celý svět? Moje doporučení, a bohužel i zkušenost, říká ne. Trénink by pravděpodobně stál stejně za nic. Nejideálnější je v tomto případě procházka na čerstvém vzduchu. Tělo se bude pomalu zbavovat zbytkového alkoholu a vy zjistíte, jaké blbosti se Vám za tu noc povedlo udělat. Pokud se Vám během dne udělá lépe, doporučím Vám pro lepší psychický pocit nějaký lehčí večerní trénink.

 

tipy na závěr

Pokud už jdete pít a je jasné, že to u jednoho drinku nezůstanete, zkuste držet těchto pár jednoduchých tipů.

Snažte se pořád prolévat alkohol vodou

Když pijete alkohol, tělo se velmi rychle dehydratuje a kvůli tomu Vás také ráno tak bolí hlava. Proto se snažte mít vždy po ruce vodu a pravidelně pijte. Nejen že nebudete tak opití a nebude Vám zle od žaludku, ale ráno se pravděpodobně probudíte s menší kocovinou a celkově Vám bude lépe. 

Vyhněte se sladkým koktejlům

Nejen že jsou extrémně kalorické, ale kvůli jejich sladkosti budete chtít pít jeden za druhým. Jaký alkohol pít Vám neporadím.

Necvičte s kocovinou

Běžte raději na procházku, nebo na nenáročné kardio. Nemá smysl cvičit silový trénink. Bude vám akorát zle a tělo se stejně bude soustředit na odbourání alkoholu a nebude řešit regeneraci svalů. Pravděpodobně si spíše ublížíte, než aby to mělo pozitivní efekt.

Před spaním a ráno se pořádně napijte vody

Jak jsme si již řekli, tělo je po takové párty dehydratované, takže pořád myslete na pitný (nealko) režim. Večerní půl litr vody Vás může zachránit od nepříjemné ranní kocoviny.

Pokud je to možné, nepijte alkohol vůbec

Jestli vám jde opravdu o progres a pokroky ve výkonech, omezte to. Bude Vám akorát zle a nic dobrého to nepřinese.

Alkohol a fitness jde skloubit pouze v omezeném množství. Sklenička večer s přítelkyní u filmu, nebo jeden drink s oslavencem určitě nezkazí celoroční dřinu v posilovně. Pokud pijete opravdu pravidelně, není od věci se zamyslet, jestli by to nebylo lepší přeci jen omezit.

 

  • Jan Horák 
  •   7 min. čtení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.