JE NAŠE LETNÍ FORMA ZTRACENÁ?

ds-post-hero

Spousta lidí, včetně mě, je frustrovaných ze zavření posiloven a ostatních sportovišť. Naše forma jde dolů, kila zase nahoru a čím dál tím víc se vzdalujeme naší vysněné postavě. Po těch letech pravidelného cvičení na veřejných sportovištích a v posilovnách nejde prostě jen tak nahradit sportovní náčiní a železo. Ruku na srdce, už je to několik měsíců po zavření a na nějaké výmluvy, že je to doma nuda, je už dávno pozdě. Většina z nás ztratila především motivaci. Od lidí ze všech stran slyším: „Doma mě to nebaví, Nemůžu se k tomu dokopat, Nedokážu se doma přinutit jít cvičit.“ Paradoxně mi ale ještě nikdo neřekl: „Já to doma nezvládnu dostatečně odcvičit.“ Proč? Protože i s jednou základní činkou a posilovací gumou se dá opravdu odcvičit celé tělo. 

Když jsme tedy vyloučili problém s  výmluvou, už nám zbývá pouze nedostatek motivace. Pro ty z vás, které tohle trápí, mám pár rad a tipů.

1. PŘIPOMĚŇTE SI, PROČ JSTE ZAČALI

Není potřeba se denně koukat na motivační videa. Bohatě si stačí nahlas říct, proč jste začali cvičili ve fitku.Bylo to kvůli formě na léto? Nebo jste se chtěli líbit holkám/klukům? Co Vás tehdy donutilo dát si místo slaných brambůrků zeleninu a jít na trénink? 

Když se podíváte na kalendář, tak nám do léta už moc času nezbývá. I když zde budou nějaká omezení, tak neříkejte, že budete chodit pořád jenom v mikině. Ať jste měli jakýkoliv důvod, který Vás motivoval k tomu makat i před pandemií, není Covid nic, co by Vás teď mělo zastavit. Je spousta času na svých cílech znovu máknout. Zkuste jiný styl cvičení, zaměřte se více na komplexní tréninky, cvičte s vlastní vahou a začněte se protahovat, protože jste na to taky někteří určitě dříve zapomínali. Je jedno co budete dělat, hlavní je nesedět doma a nevzdávat to.

 

2. VYFOŤTE SE, ZMĚŘTE MÍRY A SLEDUJTE PROGRESS

Protože se každý den vidíte, tak na sobě aktuálně nedokážete pozorovat změny. Proto si změřte svoje míry, zvažte se a všechno si zapište pro porovnání. Ideální je i fotodokumentace. Nemusíte to přeci nikomu ukazovat, ale je opravdu motivující podívat se na fotku z prvního dne a vidět, co se po pár týdnech změnilo. S těmito daty můžete následně krásně pracovat, přizpůsobovat jídelníček s tréninkem, a především Vás budou motivovat přímo Vaše výsledky.

 

3. DEJTE TOMU ČAS

Čas je velký protivník nás všech. Je nám asi jasné, že nemůžeme čekat zázračné výsledky po dvou dnech po započetí naší diety. Je to běh na dlouhou trať, ale paradoxně pro prvotní výsledky nemusíme čekat měsíce. Změny můžeme pozorovat již při prvním týdnu, takže mějte cíl a běžte si vytrvale za ním. Lepší začít později než vůbec. Ve prospěch nám hraje do karet svalová paměť. Pokud jste za těchto pár měsíců ztratili nějaké ty kilogramy svalů, je podstatně rychlejší je nabrat zpět. Začněte pozvolna a pomalu přidávejte na intenzitě tréninku. Chce to pevné nervy a trošku té vytrvalosti.

 

Přeji Vám pevné nervy, zdraví a ať se Vám splní všechny vaše sportovní cíle i přes tyto omezení. Myslete na to, že kdo chce hledá způsoby a kdo nechce hledá důvody!

  • Jan Horák 
  •   6 min. čtení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.