TOP 5 FITNESS MÝTŮ

ds-post-hero

Občas nám zůstává rozum stát na tím, co lidé v dnešní době ve fitness oboru řeší a čemu stále věří. Při prolézání internetových diskuzí jsme narazili na několik perliček, které bychom chtěli dnes zařadit do nové kategorie článků s názvem – TOP PĚT FITNESS MÝTŮ. Pojďme si tyto mýty společně představit a vyvrátit.

1. mýtus - méně jídla = více kilo dole

Na první pohled se Vám možná zdá, že to, co je napsané výše, dává smysl. My Vás ale vyvedeme z omylu a obhájíme si to hned dvěmi důvody. Nejprve se pojďme zamyslet nad tím, jestli méně jídla znamená to samé jako méně kalorií? Pokud jste si odpověděli na tuto otázku slovem “NE”, máte plusový bod. Bohužel menší objem potravin nemusí mít vždy malou kalorickou hodnotu. Dbejte vždy na počet kalorií, které byste podle naší kalkulačky měli denně přijmout, a podle toho vybírejte správné potraviny. Druhým důvodem, proč tohle rčení není pravda je ten, že pokud člověk dlouhodobě funguje na velmi nízkém kalorickém příjmu, jeho tělo si bude tuky uschovávat „na horší časy“, což znamená, že nebudete hubnout. 

2. Mýtus - když nebudu jíst sacharidy, zhubnu!

Pokud jste pozorně četli vyvrácení prvního mýtu, tak víte, že tento mýtus je také nesmysl. Opět se dostáváme k naší oblíbené kalorické hodnotě Vašeho denního příjmu. Celková energetická hodnota se skládá z třech hlavní makronutrientů. Konkrétně se jedná o bílkoviny (4 kcal/g), sacharidy (4 kcal/g) a tuky (9 kcal/g).  Tyhle tři makroživiny společně skládají Váš kalorický příjem na den. Pokud tedy přestanete konzumovat sacharidy, sníží se Vám logicky kalorický příjem, ale otázkou zůstává, jaký kalorický příjem připadne na tuky a bílkoviny. Právě tenhle fakt je rozhodující a vyvrací tohle tvrzení. Na závěr bychom chtěli říct, že úplné vyřazení sacharidů z Vašeho jídelníčku nedoporučujeme. Sacharidy mají totiž několik klíčových vlastností, které je v určitých případech dobré využít, ale o tom si povíme zase jindy.

ds-post-hero

3. mýtus - delší trénink = lepší trénink

Kdyby to takhle fungovalo, tak by to dělali všichni. Paradoxně, delší trénink bude mít spíš negativní dopad na Vaše výkony a vizuální výsledky. V případě abnormálně dlouhého tréninku dochází ve většině případů k přetrénování, což má hned dva špatné dopady. První z nich je ten, že takto náročné tréninky pravděpodobně nedokáže Vaše tělo včas zregenerovat. Díky tomu může dojít k výslednému zpomalení Vašeho progressu. Druhý důvod, proč byste neměli trénink abnormálně protahovat je ten, že během tréninku roste hladina katabolických hormonů. Pokud překročíme určitou délku tréninku, začne naše tělo spalovat svalovou hmotu, aby si udrželo příjem energie. V tu chvíli dochází ke katabolizaci a to nechceme.

4. mýtus - sacharidy po setmění ne!

Tohle tvrzení nás rozesmálo. Na několika fitness fórech jsme opravdu našli, že se doporučuje nekonzumovat sacharidy večer po setmění. Údajně se po tom rychle tloustne. Možná Vás zklameme, ale tohle taky není úplně pravda. Naše orgány vážně nepoznají, jestli je venku světlo, nebo jestli už slunce zapadlo. Opět se zde dostáváme k již několikrát zmiňované celkové kalorické hodnotě na den. Na tomhle závisí to, jestli budete hubnout, nebo přibírat. Jediné, na co mohou mít sacharidy před spaním negativní vliv je to, že se Vám pravděpodobně zhorší kvalita spánku. Ideálně doporučujeme konzumovat poslední sacharidy alespoň hodinu před spaním.

5. mýtus - když holka zvedá těžký váhy, stane se z ní chlap!

Holky a cvičení s těžší váhou je stále velmi diskutovaným tématem. Společnost se zde dělí na dva tábory. První to podporují, druzí tím opovrhují. Nejčastěji se s tímto negativním pohledem setkáváme u lidí, kteří jsou posilováním „nepolíbení“. Myslí si, že po trénincích se závažím se z holek stávají takzvaný „babochlap“! Celé tohle tvrzení stojí na totální dezinformaci. Zmíněný „babochlap“ se z žen nestává v důsledku silovému tréninku, ale díky užívání anabolických látek (konkrétně mužského hormonu testosteronu), což tenhle mýtus vyvrací!

Na toto téma jsme pro Vás zároveň připravili sérií video, na jejíž první díl se můžete podívat níže. Pokud Vás zajímá více fitness mýtů, nezapomeňte kanál odebírat a sledovat naše sociální sítě!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.